Urval av uppdrag inom IT Management & IT Service Management
- Ansvarig för Collaboration tjänster, som omfattade Office 365 och Workplace by Facebook, där han etablerade styrning och hantering av tjänsten. Han verkade gentemot både verksamheten och de underleverantörer som användes för att leverera tjänster för digital samverkan.
- Rådgivning avseende processer tillsammans med chefen för IT Service Management som rådgivare för att definiera och etablera en ny organisation samt förvaltningsstruktur för IT tjänster.
- Projektledning för att definiera och etablera en virtuell servicedesk i en global organisation avseende tjänster för samverkan samt initiera rollen för incident manager inom rollen för servicedesk.
- Projektledning för att göra en förstudie till ett projekt för att hantera risker relaterade till behörighetskontroll för applikationer inom den globala organisationen.
- Ansvarig för övervakning och styrning av utlagd servicedesk som erbjöd drift av processerna; Incident Management, Problem Management and Knowledge Management.
- Utvärdering av ramverk avseende IT-styrning/IT-ledning Expertrådgivare med uppgift att utvärdera design och effektivitet för det ramverk som hade etableras som stöd för IT Service Management Office
- Rådgivare för att fram process avseende Application Management för att ge stöd till den existerande portföljen av applikationer
- Rådgivare för utveckling av ekonomisk styrmodell som del i Financial management processen där tjänster betalas utifrån utnyttjande
Recent Comments